poniedziałek, 14 sierpnia 2017

Peenemünde


Źródło: https://www.google.pl/maps


Opis

Peenemünde to małe miasteczko w Niemczech, leżące w północno-zachodniej części wyspy Uznam. Myślę że warto je odwiedzić ze względu na kilka muzeów, które się tam znajdują.

 Samo miasteczko i marina nie są duże, jednak zwiedzając atrakcje można wykorzystać cały dzień, dlatego warto tak zaplanować rejs, by mieć sporo czasu przy okazji postoju w tym miejscu.


Marina

Cała marina jest bardzo dobrze osłonięta, samo podejście do Peenemünde jest dosyć długie, dodatkowo nie ma możliwości płynięcia obok toru, gdyż głębokości poza miejscami pogłębionymi przeważnie mają poniżej 1m. 

Miejsca cumownicze rozmieszczone są wzdłuż długiego pomostu, większość z nich to miejsca z dalbami, ale na części pomostu można również cumować longside.

Źródło: https://www.marina-guide.de
Po zacumowaniu napotkaliśmy małą przeszkodę w porozumieniu się z bosmanem, który na nasz angielski mówił tylko po niemiecku. Udało się jednak dogadać mieszanką polskiego i niemieckiego :) 

Za cumowanie w 2016 roku za 2 doby dla jachtu poniżej 11m i 7 osobową załogą zapłaciliśmy 40€. Prysznice są dodatkowo płatne 1€.

Keja w Peenemünde

 

 

 

 

Widok na zatokę i radziecką łódź podwodną z muzeum

Muzea

Pierwszym obiektem naszej ciekawości było muzeum w radzieckim okręcie podwodnym, nazwane U-Boot-Museum. 

Zwiedzając go zobaczymy manekiny radzieckich marynarzy, usłyszymy brzdęk talerzy w mesie, tak jakby życie na okręcie toczyło się dalej. 

Myślę że zobaczenie okrętu podwodnego od środka jest dość niezwykłym przeżyciem, jako że tylko tam będziemy się poruszać po tak klaustrofobicznych korytarzach.

Drugim przystankiem było muzeum historyczno - techniczne, stworzone w ocalałym budynku Zakładów Doświadczalnych w Peenemünde. 

Replika rakiety V2

Można w nim poznać między innymi historię stworzenia rakiet V1 i V2 oraz dalszego rozwoju technologii w tym ośrodku podczas zimnej wojny, usłyszeć historie pracowników i naukowców ośrodka, zobaczyć ciekawe eksponaty.




Muzeum Historyczno - Techniczne


























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz